Tidigare prefekt Tomas Bergström uppmärksammas!

Avtackning för tidigare prefekt Tomas Bergström med nuvarande prefekt Björn Badersten. Foto.

Efter lång och trogen tjänst avtackades i torsdags Tomas Bergström, prefekt för Statsvetenskapliga institutionen 2009–2017, som nu går i pension.

Talare under vid tillställningen konstaterade att Statsvetenskapliga institutionen utvecklats otroligt mycket under åren och tack vare detta nu står väl rustad att möta framtida utmaningar. I detta har Tomas ledarskap spelat en stor roll för att modernisera verksamheten, öppna upp för nya spännande forskningsfält och internationalisera institutionen.

Stort tack för dina insatser, lycka till och njut av pensionen Tomas!

Tidigare, nuvarande och kommande prefekt möts här under avtackningen:

Fyra prefekter Statsvetenskapliga institutionen i Lund. Foto.
Blivande prefekt Kristina Jönsson, nuvarande prefekt Björn Badersten och tidigare prefekter Tomas Bergström och Christer Jönsson.