Björn Badersten får studenternas pedagogiska pris

Enligt Samhällsvetarkårens motivering är Björn Badersten en av Statsvetenskapliga institutionens mest uppskattade föreläsare. Han gör ämnet ”förståeligt och spännande för studenter som i många fall är helt nya på universitetet”. Björn Badersten finns ”alltid tillgänglig för att hjälpa till i studenters tankeprocesser kring metodologiska val i uppsatsarbeten”.

Badersten har tidigare utsetts till Excellent Teaching Practioneer vid fakultetens pedagogiska akademi.

Priset delas ut i samband med professorsinstallationen den 13 mars. Förutom Badersten får även Johan Månsson, lektor i matematik vid LTH, ett pedagogiskt pris vid professorsinstallationen.