Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Badersten om pedagogiska utmaningar

NYTT FRÅN VÅRA FORSKARE: I det senaste numret av Statsvetenskaplig tidskrift bidrar Björn Badersten med en text om undervisning i statsvetenskap. Ett huvudsakligt tema i texten rör frågan om avvägningen mellan fokus på sakkunskaper och fokus på metod, vetenskapsteori och färdigheter. Ett annat tema som berörs är de normativa frågornas roll inom det vetenskapliga studiet av politik.

Hela numret av tidskriften ägnas åt pedagogik och undervisning inom statsvetenskap.

Länkar: 
“Att lära statsvetenskap – två ämnesdidaktiska utmaningar”
Björn Badersten
Statsvetenskaplig tidskrift