Titta in i en framtidsvärld bortom fossilsamhället

Nytt skolmaterial av Roger Hildingsson, Ludwig Bengtsson Sonesson och Johannes Stripple.

Våra kollegor Roger Hildingsson, Ludwig Bengtsson Sonesson och Johannes Stripple har i vinter utvecklat ett nytt skolmaterial – Bortom Fossilsamhället – för högstadier och gymnasier. Med utgångspunkt i utställningen Carbon Ruins har de i samverkan med Naturskyddsföreningens skolverksamhet och med stöd från Formas tagit fram ett öppet och online-baserat undervisningsmaterial för att samtala med elever om klimatomställningen till ett fossilfritt samhälle. Syftet är att i workshopformat ge elever möjlighet att ”titta in i en framtidsvärld bortom fossilsamhället”, som Skånska Dagbladet sammanfattade syftet i en nyligen publicerad artikel.

Läs artikeln på climatefutures.lu.se