Strömbom och Bramsen om agonistisk fred i Third World Quarterly

Svartvita porträttbilder av Lisa Strömbom och Isabel Bramsen.
Lisa Strömbom och Isabel Bramsen

Lisa Strömbom och Isabel Bramsen har redigerat ett specialnummer på temat ”Agonistic Peace: Advancing Knowledge on Institutional Dynamics and Relational Transformation” i tidskriften Third World Quarterly.

Specialnumret inkluderar empiriska studier från en bred uppsättning fall på lokal, nationell och global nivå. De olika artiklarna använder sig av och utvecklar verktyg för analyser av agonistiska processer i övergångar mellan krig och fred och bidrar till att förankra begreppet agonistisk fred empiriskt och analytiskt.

En länk till specialnumrets introduktion författad av Strömbom och Bramsen finns här

och en länk till hela specialnumret finns här.