Statsvetenskap: Politik och styrelse, 15 hp

Grattis till din plats och välkommen till distansstudier i statsvetenskap och kursen STVA02

Vi är glada att kunna välkomna dig till statsvetenskapliga institutionen vid Lunds universitet. Nedan följer viktig information som du behöver veta för att ta din studieplats i anspråk. Det är viktigt att du läser igenom det ordentligt.

Webbregistrering

Det är viktigt att du webbregistrerar dig för att du inte ska förlora din studieplats.

OBS! Om du uteblir från intro­duktionsmötet, och inte i förväg har anmält förhinder till studievägledningen, går du miste om din utbildningsplats. Detta gäller även om du webbregistrerat dig.

Datum och instruktioner för webbregistrering

Schema och undervisning

Kursen är en distansutbildning helt utan fysiska sammankomster i Lund. Terminen slutar 15 januari 2023.

Lärplattformen Canvas

I Canvas kommer du som registrerad student att hitta relevant information om kursen, ditt aktuella schema, kunna lämna in examinationsuppgifter men även kunna kommunicera med lärare och med kurskamrater. Du får åtkomst till kurssidan efter din webbregistrering. Vänligen observera att det är en viss fördröjning från det att du registrerar dig till att du får åtkomst till program- och kurssida i Canvas.

Kursupplägg, kursplan och litteraturlista

Kursplanen är det juridiskt giltiga dokument som styr innehållet i din utbildning. Litteraturlista är en förteckning över det material som kommer att examineras under kursen. Kurslitteraturen är inte alltid på svenska, utan förekommer även på engelska.

För att kunna tillgodogöra dig studierna på bästa sätt rekommenderar vi att du skaffar kurslitteraturen till första delkursen och ”bläddrar lite i böckerna” före kursstart. Tiden går fort och förutsättningarna för att klara studierna på ett tillfredställande sätt är att delta i all undervisning och studera aktivt från kursens början. Det är därför viktigt att du har tillgång till litteraturen (finns även att låna på Samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek).

Kursens innehåll samt länkar till kursplan och litteraturlista

Se särskild information från samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek för dig som studerar distansstudier

Har du frågor om utbildningen kan du kontakta studievägledningen.

Välkommen!

Rikard Bengtsson
Studierektor

Daniel Alfons, Mats Janér, Lidija Lindoff
Studievägledare

Kontakta studievägledningen

Lidija Lindoff, rum: 231 B
Telefontid: Tisdagar och
onsdagar kl. 10–12
Telefon: 046-222 89 38

Mats Janér, rum: 233
Telefontid: Tisdagar och
torsdagar kl. 10–12
Telefon: 046-222 80 48

Daniel Alfons, rum: 232
Telefontid: Torsdagar kl. 10–12
Telefon: 046-222 89 50

Boka gärna tid med oss!
E-post:
studievagledare [at] svet [dot] lu [dot] se (studievagledare[at]svet[dot]lu[dot]se)

Här kan du läsa mer om vad studievägledarna kan hjälpa dig med!