Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Svartvitt foto på Thomas Hickmann. Foto.

Thomas Hickmann

Docent | Biträdande universitetslektor

Svartvitt foto på Thomas Hickmann. Foto.

Simulating International Climate Negotiations in Classrooms

Författare

  • Thomas Hickmann

Summary, in English

A simulation of the international climate negotiations was designed for more than 50 students of political science and other study programs dealing with sustainability. A key advantage of such simulations is that they are highly adaptable to groups of different sizes, academic backgrounds, or learning levels and can be used to teach a number of major concepts within the same framework. The primary objective of such simulations is that students grasp the difficulties to achieve collective action.

Avdelning/ar

  • Statsvetenskapliga institutionen

Publiceringsår

2021

Språk

Engelska

Sidor

29-30

Publikation/Tidskrift/Serie

Scholarship and Practice of Undergraduate Research

Volym

5

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Ämne

  • Educational Sciences
  • Political Science

Nyckelord

  • Teaching
  • Simulations
  • International Climate Negotiations

Status

Published