Profilbild på Mats Fred. Foto.

Mats Fred

Biträdande universitetslektor

Profilbild på Mats Fred. Foto.

Berättelser och koalitioner i offentlig sektorsinnovationsarbete

• Mats Fred
  • Dalia Mukhtar-Landgren

Redaktör

• Stig Linde
  • Kerstin Svensson

Summary, in Swedish

Mot bakgrund av ett förändringstryck på offentlig sektor lanseras i dag flera innovationer för organisatorisk förändring. I det här kapitlet analyseras hur aktörerna som är involverade i dessa processer konstruerar, reproducerar och saluför förändringsidéer genom berättelser om offentlig sektors förnyelse –men också hur berättelserna knyter aktörerna samman och skapar nya roller och koalitioner.

Avdelning/ar

• Statsvetenskapliga institutionen

Publiceringsår

2021-09-20

Svenska

Sidor

Publikation/Tidskrift/Serie

Välfärdens aktörer : Utmaningar för människor, professioner och organisationer

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Social Work Press

• Social Work
  • Political Science

Nyckelord

• innovation
  • diskurskoalition
  • Social impact bond
  • offentlig sektor

Projekt

• Tillvaratagandet av praktiska kunskaper: sociala investeringar som verktyg för kommunal styrning och organisering?

ISBN/ISSN/Övrigt

• ISBN: 978-91-7895-543-5