Malena Rosén Sundström

Docent | Universitetslektor | Meriterad lärare

Malena Rosén Sundström

Telling stories strategically: How Sweden, Canada, France, and Mexico interpret gender norms in their Feminist Foreign Policies (FFPs)

• Ekatherina Zhukova
  • Malena Rosén Sundström
  • Ole Elgström

Summary, in English

Ekatherina Zhukova, Malena Rosén Sundström, and Ole Elgström discuss their new article in BISA journal Review of International Studies (RIS), available on FirstView now. The article compares the Feminist Foreign Policies (FFPs) in Sweden, Canada, France, and Mexico in their attempts to translate gender norms into their country’s strategic narratives.

• Statsvetenskapliga institutionen

2021-08-10