Dalia Mukhtar-Landgren

Docent | Universitetslektor

Dalia Mukhtar-Landgren

Berättelser och koalitioner i offentlig sektorsinnovationsarbete

• Mats Fred
  • Dalia Mukhtar-Landgren

Redaktör

• Stig Linde
  • Kerstin Svensson

Summary, in Swedish

Mot bakgrund av ett förändringstryck på offentlig sektor lanseras i dag flera innovationer för organisatorisk förändring. I det här kapitlet analyseras hur aktörerna som är involverade i dessa processer konstruerar, reproducerar och saluför förändringsidéer genom berättelser om offentlig sektors förnyelse –men också hur berättelserna knyter aktörerna samman och skapar nya roller och koalitioner.

• Statsvetenskapliga institutionen

2021-09-20

Sidor

Välfärdens aktörer : Utmaningar för människor, professioner och organisationer

Del av eller Kapitel i bok

Social Work Press

• Social Work
  • Political Science

• innovation
  • diskurskoalition
  • Social impact bond
  • offentlig sektor

Projekt

• Tillvaratagandet av praktiska kunskaper: sociala investeringar som verktyg för kommunal styrning och organisering?

• ISBN: 978-91-7895-543-5
  • ISBN: 978-91-7895-542-8