Stina Melander, foto.

Stina Melander

Stina Melander, foto.

Tjänstemän hanterar förändringar : - kampen mot ohälsan i nytt ljus

• Stina Melander

Summary, in Swedish

Artikeln berör problematiken om hur tjänstemän reagerar på förändringar i sin yrkesroll. Som specifikt fall används kampen mot ohälsan och Försäkringskassans handläggare. Författaren, Stina Hall, är doktorand vid Lunds universitet i ämnet statsvetenskap. Studien som redovisas är en del av ett större projekt om tjänstemannaroller i förändring.

• Statsvetenskapliga institutionen

Sidor