LU-konto och LU-kort

LU-konto (tidigare Lucat-id)

LU-konto är det användarnamn du använder när du ska logga in i de flesta system vi har på Lunds universitet.

Logga in i Lucat

Byta lösenord

Skulle du behöva byta lösenord på ditt LU-konto så gör du det i systemet Passport.

Logga in i Passport

Kontaktuppgifter

Lucat är en person- och adresskatalog över alla anställda på Lunds universitet. Där kan du själv ändra dina kontaktuppgifter. Vill du att universitetet ska kunna nå dig via dina privata kontaktuppgifter behöver du lägga in dem i systemet Passport.

Mer information om Lucat finns på Medarbetarbetarwebben

LU-kort

Behöver du skaffa ett LU-kort eller har du glömt din kod? LU-kortet har en egen webbplats där information om LU-kortet finns samlat.

LU-kortets webbplats