Starkt stöd för obligatorisk barnvaccination

Johannes Lindvall har tillsammans med Björn Rönnerstrand och Frida Sandelin skrivit bokkapitlet ”Starkt stöd för obligatorisk barnvaccination” i boken ”Storm och stiltje”.

Kapitlet redovisar unika resultat från 2018 års nationella SOM-undersökning, vilka visar hur stödet för obligatorisk barnvaccination skiljer sig åt mellan olika samhällsgrupper i Sverige.

Det finns ett starkt stöd för införande av obligatorisk barnvaccination. Stödet är förhållandevis starkare bland äldre och bland personer som ofta läser morgontidningar. Stödet är förhållandevis svagare bland personer som saknar förtroende för sjukvårdspersonal och som ber till Gud minst en gång per månad.

Läs boken och bokkapitlet på som.gu.se

Johannes Lindvalls personliga sida