Annika Bergman Rosamond skriver om säkerhet i bok om feministisk forskning

Annika Bergman Rosamond har publicerat kapitlet 'Säkerhet' i boken "Politik och Kön: Feministiska Perspektiv på Statsvetenskap", redigerad av Lenita Freidenvall & Maria Jansson (Studentlitteratur).

Boken innehåller introduktioner till feministisk forskning inom de statsvetenskapliga subdisciplinerna politisk teori, svensk politik, jämförande politik och internationella relationer samt fördjupningar i de för fälten centrala begreppen kön, representation, medborgarskap och säkerhet.

Länk till boken på Studentlitteratur.se

Till Annika Bergman Rosamonds personliga webbplats