Expertlista för media

Expertis på Statsvetenskapliga institutionen

Är du journalist och ska skriva om någonting som berör våra ämnen? Då är du välkommen att vända dig till forskare vid vår institution. Använd våra experter som bollplank eller för kommentarer – statsvetare vid Lunds universitet kan kommentera aktuella ämnen från olika vinklar.

Många forskare är lättare att nå via e-post än telefon. E-post till samtliga statsvetare är fornamn.efternamn(at)svet.lu.se eller så kan du hitta dem via vår kontaktsida här.

Behöver du en bild på någon av våra forskare? Flera av dem har en högupplöst profilbild på sina personliga sidor (finns under rubriken "Högupplöst bild").

Svensk och jämförande politik

Civilsamhälle och intresseorganisationer

Demokrati

Politisk ekonomi