Vad händer med FN-soldaters nationella militära karriärer efter FN-tjänstgöring?

NYTT FRÅN VÅRA FORSKARE: Nina Wilén, Freds och konfliktforskare och gästforskare vid institutionen har skrivit artikeln ”Peacekeeping deployment abroad and the self-perceptions of the effect on career advancement, status and reintegration” som kom ut i pappersversion för några veckor sedan (publiceras online i augusti).

Läs artikeln på tandfonline.com

Nina Wilén är Freds och konfliktforskare med ämnesfokus genus, säkerhetsarkitektur och militär intervention i Afrika. Nina Wilén är för närvarande gästforskare vid institutionen, och är vanligtvis verksam vid Université Libre de Bruxelles (ULB) i Bryssel, Belgien.

nina [dot] wilen [at] ulb [dot] ac [dot] be