Knotz tilldelas forskningspris

Carlo Knotz, som försvarade sin avhandling "Getting Tough on Unemployment" vid Statsvetenskapliga institutionen i Lund i december 2016, har fått Arbetslöshetskassornas samorganisations forskningspris för år 2017.

Han delar priset med Patrik Vulkan vid Göteborgs universitet.

Prissumman är 75 000 kronor och delas lika mellan pristagarna.

SO delar ut forskningspriset vartannat år för att stimulera forskning som är relevant för a-kassornas verksamhet. Det senaste priset delades ut 2015 till professor Anders Kjellberg, Sociologiska institutionen, Lunds universitet, för hans forskning om förändringarna i a-kassereglerna och deras effekter på a-kassornas organisationsgrad. Pristagarna utses av SO:s forskningsråd.

Carlo Knotz, personlig hemsida

SO:s forskningsråd