Jan Teorell i Piteå om SNS Demokratirapport

Jan Teorell, professor vid Statsvetenskapliga institutionen, föreläste på onsdagen i Piteå. Arrangör var Studieförbundet Näringsliv och Samhälle, SNS, med anledning av demokratirapporten ”Samverkan och strid i den parlamentariska demokratin”.

- För att förstärka riksdagen måste regeringens makt begränsas. I dag sker alldeles för mycket krypskytte kring budgeten, sa Jan Teorell bland annat enligt Piteå-Tidningen.

Jan Teorell är en av fem författare till SNS Demokratirapport. Övriga är Hanna Bäck och Johannes Lindvall, professorer i statsvetenskap vid Lunds universitet, samt Carl Dahlström, professor och Elin Naurin docent vid Göteborgs universitet.

Länk till artikeln i Piteå-Tidningen (bakom betalvägg)

Länk till SNS Demokratirapport

Tidigare artikel om SNS Demokratirapport i DN