Hur ex rebeller i DRC förstår och pratar om sexuellt våld

NYTT FRÅN VÅRA FORSKARE: Nina Wilén, Freds och konfliktforskare och gästforskare vid institutionen har skrivit artikeln ”The civilised Self and the barbaric Other: ex-rebels making sense of sexual violence in the DR Congo” som nyligen kom ut online.

Läs artikeln på tandfonline.com

Nina Wilén är Freds och konfliktforskare med ämnesfokus genus, säkerhetsarkitektur och militär intervention i Afrika. Nina Wilén är för närvarande gästforskare vid institutionen, och är vanligtvis verksam vid Université Libre de Bruxelles (ULB) i Bryssel, Belgien.

nina [dot] wilen [at] ulb [dot] ac [dot] be