Forskningspengar för två olika projekt

Forskare vid vår institution har fått forskningspengar från FORMAS till två olika projekt. Det ena projektet handlar om konfliktförebyggande i utsatta städer och det andra projekt handlar om den nya urbana utmaningen

Annika Björkdahl har tillsammans med Ivan Gusic (Lunds universitet), Johanna Mannergren Selimovic (Utrikespolitiska institutet) och Kristine Höglund (Uppsala universitet) erhållit ett femårigt forskningsanslag från FORMAS för projektet ”Utsatta städer: konfliktförebyggande inom urban planering, urban utveckling och urbant styrande”.

Annika Björkdahls personliga sida

Ivan Gusics personliga sida

Forskningspengar har även beviljats till projektet ”Den nya urbana utmaningen: Hållbara välfärdsmodeller i svenska storstäder”. Projektet leds av Håkan Johansson på Socialhögskolan och vår forskare Roger Hildingsson ingår som medsökande i projektet.

Roger Hildingssons personliga sida