Fakultetens jubileumsbok utkommen

NYTT FRÅN VÅRA FORSKARE: I samband med fakultetens 50-årsjubileum har en omfattande bok om fakultetens utveckling och samhällsvetenskaplig forskning utgivits. Magnus Jerneck tillsammans med sociologen Gunnar Andersson är redaktörer till boken, som rymmer en rad bidrag av medarbetare vid institutionen.

Bidrag från forskare vid institutionen:

• Håkan Magnusson: Vad kan man lära sig av KEFU? Externa intressenter, interna gränser, outnyttjad potential?
  • Wilhelm Agrell: Freds- och konfliktforskning i Lund: litet ämne om stora frågor
  • Christer Jönsson: Från det lokala till det globala. En personlig betraktelse
  • Björn Badersten: Lärarskap som klokskap
  • Karin Aggestam: Freds- och konfliktforskning: omtvistad policyrelevans?
  • Åsa Knaggård: Tredje uppgiften och samhällsvetenskapens nytta

Boken Samhällsvetenskapliga fakulteten i Lund – en vital 50-åring finns även fritt tillgänglig som pdf.