Civilministern på besök

Civilministern står i en hörsal med elever
Civilminister Ardalan Shekarabi fick svara på kluriga frågor från studenterna.

Onsdagen den 13 september gästades introduktionskursen i statsvetenskap av civilminister Ardalan Shekarabi, som besvarade såväl tuffa som kluriga och roliga frågor från studenterna.

Civilministern hade själv hört av sig till statsvetenskapliga institutionen och frågat om han fick komma på besök.

I samtalet med studenterna fick han svara på frågor om reklam för spelmonopolet och Svenska Spel, samt vad han tycker att statsvetare kan och bör bidra med till statsförvaltningens arbete.