Björkdahl och Strömbom redaktörer för nyutkommen bok om "Divided Cities"

NYTT FRÅN VÅRA FORSKARE: Annika Björkdahl och Lisa Strömbom är redaktörer för den nya boken "Divided Cities: Governing Diversity" (Nordic Academic Press, 2015). Björkdahl bidrar med kapitlet ”Two schools under one roof: Unification in the divided city of Mostar” och Strömbom med ”Resistance in divided Jerusalem: Contesting urban planning policy”.

Två av institutionens andra medarbetare har också bidragit med kapitel till volymen; Tomas Bergström med kapitlet “Troubles after ’the troubles’” och Ivan Gusic med ”Contested democracy(-ies): Disentangling understandings of democratic governance in Mitrovica”.

Länkar:
Divided Cities: Governing Diversity